Haridustehnoloogilise taristu seminari 1 kodutöö

Haridustehnoloogia roll, väljakutsed. 1 kodutöö

Meie igapäevane elu muutub pöörase kiirusega ja sellega peab kaasas käima. Eriti tehnika ajastuga. Tänapäeva lapsed ja tänapäeva kool on hoopis midagi uut ja teistmoodi. Enam ei toimi need õpetamisemeetodid, mis vanasti toimisid. Lapsed koolis ei ole enam sellised nagu 20 ja rohkemgi aastat tagasi. Kuidas panna lapsed õppima nii, et neid see motiveerib ja  huvitab ning neil on põnev. Üks võimalustest on kasutada õppetöös erinevaid digivahendeid ja programme.

Võib öelda, et me elame Digimaailmas ja liigume veelgi selles suunas. Noored on selle omaks võtnud, aga vanemate seas ei ole see väga populaarne. Ka Eesti haridussüsteemis ei toimi kõik nii nagu võiks. Paljudes koolides on juba eraldi tööle võetud haridustehnolooge, kes koolis tegelebki IT valdkonnaga. Mida aeg edasi, seda tähtsamaks muutub haridustehnoloogi roll tänapäeva koolis. See inimene peab olema kursis nii hariduse valdkonnaga ja muidugi hästi tundma arvutimaailma. Koolis töötav inimene peab olema ka pedagoog ja hea suhtleja. Ta peab suhtlema kõikide õpetajatega ja ka lastega.

Ma näen koolis laste pealt, et kui nad saavad kasutada oma nutitelefone või tahvelarvuteid, siis teevad nad seda põnevusega. Meil on koolis 24 tahvelarvutit ja saame tundides neid kasutada. On meeletult palju võimalusi, mida kõike saab teha. Kui palju me aga tegelikult neid võimalusi kasutame? On palju põhjuseid, miks me ei kasuta kõiki võimalusi, mis olemas on. Kes ei julge, kes ei oska, kes ei taha jne. Igal ühel on erinevad põhjused. Selles osas saakski abi kooli haridustehnoloogilt. Tema üheks rolliks ja ülesandeks olekski suunata, nõustada õpetajaid tundides nutiseadmeid kasutama. Väga tähtis on kindlasti infotehnoloogia alase info kogumine ja vahendamine õpetajatele ning õpilastele. Info kogumiseks on mitu võimalust: internet avarustes surfates või kolleegidega vesteldes. Haridustehnoloog peaks sellest infotulvast suutma välja selekteerida just selle, mida tema koolis vajatakse.

Lisaks uutele vahenditele on vaja teada ka päris palju õpetamise metoodikast ja sellest, kuidas ühte ainetundi arvutiklassis läbi viia. Võiks korraldada lahtiseid tunde, kus kolleegid saavad aimu sellest, kuidas arvutiga või teiste nutiseadmetega õppetööd põnevamaks teha. Selge on see, et ainult e-kursusega ei tee põhikoolis midagi ära. Selleks on õpilased liiga noored ja õpetajad ei ole selleks valmis. Õpetajate arvutioskuste tase on väga erinev. On õpetajaid, kes vajavad koolitusi ja teised, kes vajavad lihtsalt inimest, kellelt mõnikord nõu küsida. On õpetajaid, kes tahavad kasutada valmismaterjale ja on neid, kes on valmis ise õpiobjekte looma. Haridustehnoloog peaks olema abiks kõigile. Et töö hästi sujuks, oleks hea õppeaasta alguses panna kirja konkreetsed suunad, mida kevadeks on vaja ära teha. Siis võib olla kindel, et koolis hakkavad asjad muutuma ja õppetöö muutub kvaliteetsemaks ja õpilastel tõuseb motivatsioon õppida. Lisaks igapäevastele tegevustele saab siis ära tehtud ka midagi suuremat.

4 thoughts on “Haridustehnoloogilise taristu seminari 1 kodutöö

  1. Birgy Lorenz

    Uurin, et mis süsteemi peal tahvelarvutid on? ja mis on selle aasta suunad/eesmärgid teie koolis sellel aastal? Ning kas ka vanemad on kooli poole pöördundu abi pakkumiseks või hoopis abi saamiseks?

    Like

  2. Tahvelarvutid on Samsungi omad ehk siis android süsteemil. Meie kooli selle aasta eesmärgiks on: töö erivajadustega lastega sh andekate lastega. Otseselt kooli poole pöördunud ei ole, sest enamus asju maksab vald ja vanematel pole otseselt abi koolilt vaja.

    Like

  3. Tere! Heameel on lugeda, et ka väljapool pealinna on ressursse ja tehnilise poole pealt ei jää Mäetaguse millegi poolest alla Tallinna eliitkoolidele. Kui arvestada ka plussiks looduslikku keskkonda ja pädevaid õpetajaid, siis usun, et peagi saavad väikesed maakohad peredele tõmbekeskusteks!

    Like

  4. Haaran siinkohal kinni Sinu mõttest, et haridustehnoloog peab teadma päris palju ka õpetamise metoodikast. Vähe sellest, et haridustehnoloogil peab unepealt selge olema kogu koolis oleva tehnika kasutus, peab tal olema ka vähemalt natuke teadmisi igast ainest, et näha võimalusi erinevate rakenduste ja vidinate kasutamiseks. Üldhariduskooli tasandil ei tohiks see vast eriti suureks probleemiks olla, sest umbkaudu mäletame me kõik, mida kunagi õpitud on. Küll aga ülikoolis praktikal olles tajun kui oluline on, et haridustehnoloog oleks piisavalt kursis valdkonnaga, millele ta ht tuge pakub.

    Like

Leave a comment