Sotsiaalne meedia õppetöös

Sotsiaalse media kasutamine õppetöös.

Töötan väikeses maakoolis loodus- ja inimeseõpetuse õpetajana. Põhikooli vanemas osas on keskmiselt 10 õpilast klassis ning Algklassides on keskmiselt 20 õpilast kassis.

Olen viimasel ajal mõelnud kasutada Facebooki õppetöös, aga ei ole seda veel teinud. Lugesin ja otsisn internetist, mida arvatakse sotsiaalse meedia kasutamisest õppetöös. Tahtsin just lugeda teiste õpetajate kogemusi. Leidsin palju erinevaid arvamusi, aga siiski oli rohkem toetust, kui vastuseisu. Õnneks oli vastuseisud enamjaolt ka põhjendatud ja seotud ikka isiku andmete kaitsmisega jne.

Osa õpetajaid kasutavad Fasebooki just klassijuhatamisel, kus on loodud oma klassi grupp. Tänapäeva noored kasutavad info vahetamiseks meelsamini sotsiaalseid võrgustikke kui e-posti. Ja õpetajad arvestavad sellega. Kui aus olla, siis ka mulle on muutunud tüütuks meili teel suhtlemine. Päris palju infot saan ma just Facebookist.

Meie igapäevane elu muutub pöörase kiirusega ja sellega peab kaasas käima. Eriti tehnika ajastuga. Tänapäeva lapsed ja tänapäeva kool on hoopis midagi uut ja teistmoodi. Enam ei toimi need õpetamisemeetodid, mis vanasti toimisid. Lapsed koolis ei ole enam sellised nagu 20 ja rohkemgi aastat tagasi. Kuidas panna lapsed õppima nii, et neid see motiveerib ja  huvitab ning neil on põnev.  Üks võimalustest on kasutada õppetöös erinevaid digivahendeid ja programme.

Võib öelda, et me elame Digimaailmas ja liigume veelgi selles suunas. Noored on selle omaks võtnud, aga vanemate seas ei ole see väga populaarne. Ka Eesti haridussüsteemis ei toimi kõik nii nagu võiks. Paljud õpetajad juba kasutavad koolis erinevaid sotsiaalse meedia võimalusi. Õpetaja peab olema kursis, mis toimub maailmas ja oskama ka seda edasi anda.

Mul on hea meel, et ka meie kool liigub selles suunas. Koolile osteti 24 tahvelarvutit, mida saavad õpetajad õppetöös kasutada. Paljud õpetajad kasutavad neid oma tundides. Olen tähele pannud, et enamasti kasutavad ikka ühed ja samad õpetajad, osa rohkem osa vähem. Niipalju kui olen õpetajatega rääkinud, siis tahvelarvutitest otsitakse infot, mängitakse, lahendatakse ristsõnu jne. On ka õpetajaid, kes ei kasuta neid.

Sellest õppeaastast võeti tööle ka haridustehnoloog. Praegu ta tegeleb majas nn “tule kustutamisega.” Õpetaja pöördub tema poole enamasti siis, kui on probleem arvutiga või muude esitlusvahenditega, mida ta kasutab. Kuna me läksime üle e-koolilt stuudiumile, siis ta ka nõustab õpoetajaid, lapsi ja ka lapsevanemaid selles osas. Kuigi enamasti pöörduvad vanemad siiski klassijuhataja poole.

Sain nüüd teada, et sotsiaalset meedia kasutamise võimalusi õppetöös on väga palju.   Kohe, kui olen leidnud sobiva õpikeskkonna, siis hakkan seda ka tundides kasutama.

 

2 thoughts on “Sotsiaalne meedia õppetöös

  1. Väga palju sarnaseid mõtteid . Kasutan ka Facebooki klassijuhatajana, kuna see on koht, kust õpilased kõige kiiremini tähtsa informatsiooni kätte saavad. Veerand tundi peale postituse tegemist on juba 70% grupi liikmetest teate kätte saanud. Olen küsinud ka e-maili kasutamise kohta – igapäevaselt ei kasuta keegi ning mõni vastas, et kirjavahetuseks ei kasuta kunagi (ainult saitide registreerumise kinnitamiseks). Õppetööd ei ole päris sotsiaalmeediasse üle viinud, aga kui kellegil on tekkinud küsimusi, mille esitab FB sõnumite kaudu, siis vastan ikka 😉

    Like

  2. Ilmselt on Facebook arusaadavam ka lapsevanematele. Minu meelest on ülimalt oluline, et tahvleid oleks lisaks õpetajatele võimalik kasutada ka lastel.

    Sul on nüüd hea võimalus olla pioneeriks haridustehnoloogilt kõige põnevamate rakenduste proovimisel. Ilma selleta võibki ta jääda “tulekustutajaks”.

    Lastele on ülimalt oluline, et keegi suhtleb nendega avatud veebiruumis, mida Sinu kogemus kinnitab. Tänud tarmukuse ja julgus eest!

    Like

Leave a comment